امروز : شنبه01 اردیبهشت 1403 | 10شوال 1445 | 20 آوریل 2024


گردهمایی سالانه مؤسسه خيريه هيواي ژيان در تالار سالمندان بهزيستي كردستان برگزار شد.

در اين برنامه كه مسئولان بهزيستي استان كردستان ، رئيس شوراي شهر سنندج و جمعي از هنرمندان و خيرين حضور داشتند ، گزارشي از فعاليتهاي اين مؤسسه خيريه ارائه شد ، هنرمندان به اجراي برنامه هاي هنري پرداختند و سخنرانان در ضرورت كمكهاي انسان دوستانه به اقشار آسيب پذير جامعه سخنراني كردند.
هيواي ژيان در زبان كردي به معناي اميد زندگي است كه در قالب مؤسسه اي خيريه در سال 87 فعاليت خود را آغاز كرده و در مدت كوتاه فعاليت خود علاوه بر كمك به خانواده هاي بي سرپرست و يا سرپرست زن سالمندان و از كار افتادگان نيازمند ، دانش آموزان و دانش جويان ، براي آنها برنامه آموزشي و مشاوره اي اجرا كند و اكنون به عنوان تشكيلاتي مردمي و عامه پسند بدون دريافت هرگونه اعانه و مساعدت دولتي در خدمت به اقشار آسيب پذير جامعه فعال است . چنانكه در تازه ترين گردهمایی سالانه اين مؤسسه ، شجاعي معاون سازمان بهزيستي بر فعاليتهاي انسان دوستانه اين مؤسسه به اقشار آسيب پذير و نيازمند جامعه صحه گذاشت و از ضرورت افزايش اين نوع مؤسسات سخن گفت .
نيز ماموستا فائز عزيزي از روحانيون كردستان در سخنانش با استناد به آيات و روايات ديني از ضرورت انفاق و مساعدت به افراد نيازمند جامعه سخن گفت و افزود افراد متمكن بايد دست نيازمندان جامعه را با هر مرام و مذهبي بگيرند .
او گفت: نبايد تبليغات سوء ديگران ما را در ياري رساندن به مسكينان دلسرد كند ، بلكه اين امر به سنتي خداپسندانه بايد مورد توجه قرار گيرد و علاوه بر فعاليت هاي جدي ، ديگران را نيز به مشاركت در امور انسان دوستانه و ياري رساندن به افراد نيازمند تشويق كنيم .
وي با بيان اينكه دلسوز كسي است كه غم و اندوه جامعه را غم و اندوه خود مي داند افزود: به ازاي هر مورد انفاق ، در اسلام 700 برابر براي وی پاداش در نظر گرفته شده است .
ماموستا عزيزي ، همچنين موفقيت و رفع نيازمندي در جامعه را نيازمند همت عمومي دانست و مؤسسه خيريه هيواي ژيان را نمونه شايسته فعاليتهاي خير خواهانه عنوان كرد . همچنين در اين مراسم رحيم سيد زاده مدير عامل مؤسسه خيريه هيواي ژيان در سخناني با اشاره به اينكه مساعدت مالي و ارائه برنامه هاي آموزشي و مشاوره به افراد نيازمند ، از برنامه هاي اين مؤسسه است ، افزود: فقر را بايد در جامعه جدي گرفت و براي شكست آن همت عمومي لازم است .
او گفت هر فرد نيازمند مي تواند از مساعدت هاي مؤسسه خيريه هيواي ژيان استفاده كند اما با اين حال ما رقيب هيچ نهاد حمايتي و مؤسسه خيريه اي نيستيم ، بلكه تنها مي توانيم بخشي از نيازهاي افراد مستمند را تامين كنيم و در اين راستا ما يك مجموعه همكار هستيم .
سیدزاده ، مؤسسه هيواي ژيان را پل ارتباطي بين افراد غني و فقير جامعه خواند و افزود : علاوه بر مساعدت هاي مالي ما در زمينه استفاده از افراد متخصص در حوزه هاي مختلف ، آموزشي و مشاوره فعاليت داريم.
مدير عامل مؤسسه خيريه هيواي ژيان در همين راستا افراد متخصص و متمكن را به حمايت از اين مؤسسه دعوت كرد و گفت : به جاي كمك مستقيم و محدود به افراد نيازمند آنها را به ما معرفي كنيد تا مورد حمايت جامع تر و كامل تر قرار گيرند.
وي اظهار داشت : ما فقط به خاطر رضايت خداوند و كمك به همنوعان فعاليت مي كنيم و ادامه اين فعاليت بدون پشتوانه و اعتماد عمومي امكان پذير نيست .
سیدزاده اعضای مجموعه هيوا ي ژيان را 40 نفر پرسنل افتخاری ذکر کرد و هدف بلندمدت موسسه را ارتقاي سطح كيفي در مساعدت ها عنوان کرد.
در اين مراسم علاوه بر پخش كليپي با موضوع ضرورت حمايت از افراد نيازمند ، برنامه دف نوازي با اجرای گروه خاك نشين و موسیقی سنتی با هنرمندی يدالله نصيري و همخوانی گروه ناشنوایان به صورت افتخاری اجرا شد.

 


0

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

نماد اعتماد الکترونیکی

Telegram 1