امروز : جمعه31 فروردین 1403 | 9شوال 1445 | 19 آوریل 2024

یک میلیارد هندی که معتقد است ثروتمندان باید برای ساختن دنیایی بهتر برای انسان‌های جهان تلاش بیشتری کنند، به یک بنیاد خیریه آموزشی هند دو میلیارد و سیصد میلیون دلار کمک کرد.
عظیم پرمجی Azim Premji ، صاحب شرکت رایانه‌ای ویپرو، فعالیت اقتصادی خود را با تاسیس یک کارخانه روغن خوراکی آغاز کرد و اکنون صاحب یک امپراطوری اقتصادی است. وی در سال دوهزار و ده نیز دو میلیارد دلار به همین بنیاد که نام وی را برخود نهاده است، کمک کرده بود.
طبق بیانیه‌ای که روز شنبه انتشار یافت، پرمجی دو میلیارد و سیصد میلیون دلار از سهام شرکت خود را به این بنیاد اختصاص داده است که به اجرای برنامه‌های آموزشی دانش‌‌ آموزان هندی و ساخت مدارس کمک می‌کند.
عظیم پرمجی به تازگی به باشگاه میلیاردهای انسان دوست گیوینگ پلچ Giving Pledge، پیوسته که توسط بیل گیتس موسس مایکروسافت و وارن بوفت سرمایه گذار آمریکایی تاسیس شده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از دهلی‌نو، مجله فوربس در سال دوهزار و دوازده این میلیارد هندی را با شانزده میلیارد دلار دارایی ،سومین مرد ثروتمند هند اعلام کرد.
وی هنگام پیوستن به باشگاه گیوینگ پلچ گفت ثروتمندان باید در ساختن جهانی بهتر برای میلیون‌ها انسان که به امکانات آن‌ها دسترسی ندارند بی وقفه تلاش کنند.

 


0

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

نماد اعتماد الکترونیکی

Telegram 1