امروز : پنجشنبه09 فروردین 1403 | 17رمضان 1445 | 28 مارس 2024


صندوق حمايت از كودكان سازمان ملل (يونيسف) خواستار كمك بيشتر به خانواده‌هاي بي‌بضاعت و كودكان فقير شد.

به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا، طبق اعلام روز سه شنبه پايگاه اطلاع رساني روماندي نيوز سوئيس، يونيسف در بيانيه‌اي اعلام كرد، با تمركز كمك‌هاي مربوط به توسعه بين‌المللي بر خانواده‌هاي بي‌بضاعت، مي‌توان جان ميليون‌ها كودك را نجات داد.
در اين بيانيه آمده است، جهان روزانه شاهد جان دادن حدود ‪ ۲۴‬هزار كودك به خاطر ابتلا به بيماري‌هايي است كه امكان جلوگيري از ابتلا و يا درمان آنها وجود دارد.
يونيسف با اشاره به وجود بيش از يكصد ميليون كودكي كه از رفتن به مدرسه و تحصيلات ابتدايي محرومند، افزود، هرچند سايه نابرابري جنسي در زمينه تحصيل در حال رنگ باختن است اما، در كشورهاي در حال توسعه همچنان دختران را از تحصيلات ابتدايي محروم مي‌كنند.
به گزارش روماندي نيوز، در نشست ‪ ۲۰‬تا ‪ ۲۲‬سپتامبر (‪ ۲۹‬تا ‪ ۳۱‬شهريور ماه) مجمع عمومي سازمان ملل، روند تحقق اهداف توسعه هزاره به گفت وگو گذاشته مي شود.
طبق طرح توسعه هزاره مصوب سال ‪ ۲۰۰۰‬سازمان ملل، همه كشورها متعهد به تحقق اهداف اين طرح در زمينه فقر زدايي، امكان بهره مندي كودكان از آموزش ابتدائي، برابري جنسيتي و توانمندسازي زنان، كاهش مرگ و مير اطفال، بهبود وضعيت مادران، مبارزه با ايدز، مالاريا و ساير بيماري‌ها مسري، توسعه پايدار و مشاركت جهاني براي توسعه تا سال ‪ ۲۰۱۵‬هستند.


0

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

نماد اعتماد الکترونیکی

Telegram 1