امروز : جمعه31 فروردین 1403 | 9شوال 1445 | 19 آوریل 2024


در حالی که به گفته مدیران مسئول بهداشتی کردستان سرطان سينه شايع‌ترين سرطان در بین زنان این استان است ، محققان در تازه ترین تحقیقات خود هشدار دادند احتمال مرگ بر اثر سرطان سينه در فقيرترين كشورها به ‪ ۵۶‬درصد رسيده است.
همچنین محققان می گویند  كه سرطان سينه درحال تبديل شدن به يك بيماري جهانگير است و افراد بيشتري را در كشورهاي در حال توسعه گرفتار مي‌سازد.
فليسيا ناول كه رياست موسسه ابتكار برابري جهاني هاروارد را بر عهده دارد ، مي‌گويد: پيش از اين سرطان سينه تنها مشكل زنان ثروتمند محسوب مي‌شد، اما اكنون مي‌دانيم كه سرطان سينه زنان ثروتمند و فقير را يكسان مبتلا مي كند.
تنها تفاوت آن در اين است كه زماني كه اين بيماري در زنان فقير تشخيص داده مي‌شود آنقدر دير شده كه درمان تاثير خود را ندارد.
براساس اين مطالعه كه در دانشكده پزشكي دانشگاه هاروارد انجام شده است:
در سال ‪ ،۲۰۰۹‬حدود ‪ ۱/۳۵‬ميليون مورد سرطان سينه گزارش مي‌شود كه ‪۱۰/۵‬ درصد سرطان‌هاي جديد را شامل مي‌شود و پس از سرطان ريه، دومين سرطان شايع است.
انتظار مي‌رود ميزان ابتلا به سرطان سينه تا سال ‪ ۲۶ ، ۲۰۲۰‬درصد افزايش يابد، بطوري كه حدود ‪ ۱/۷‬ميليون مورد جديد تشخيص داده خواهد شد كه بيشتر آنها در كشورهاي در حال توسعه و با درآمد پايين تا متوسط خواهد بود.
تنها امسال بيش از ‪ ۵۵‬درصد از ‪ ۴۵۰‬هزار مرگ ناشي از سرطان سينه مربوط به كشورهايي خواهد بود كه منابعي براي تشخيص و درمان زودهنگام سرطان سينه در اختيار ندارند.
به همين دليل است كه احتمال مرگ بر اثر سرطان سينه در فقيرترين كشورها به ‪ ۵۶‬درصد، در كشورهايي كه درآمد متوسطي دارند به ‪ ۳۹‬درصد و در كشورهاي ثروتمند به ‪ ۲۴‬درصد رسيده است.
اين بيماري درصورت تشخيص به موقع، قابل درمان است.


0

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

نماد اعتماد الکترونیکی

Telegram 1