امروز : جمعه10 فروردین 1403 | 18رمضان 1445 | 29 مارس 2024


يک کارشناس اقتصادي معتقد است که با هدفمند کردن يارانه ها و تورم بالايي که به دنبال آن در کشور به وجود مي آيد ميزان درآمد مردم به نسبت مخارج کاهش يافته و روز به روز فقيرتر مي شوند .


مهدي تقوي در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي پانا، ضمن بيان اين مطلب افزود : دهه پيش نيز که دولت طرح تعديل اقتصادي را انجام داد بدهي کشور به 50 ميليارد دلار و تورم به 5/49 درصد رسيد و همين امر موجب توقف طرح مذکور شد.
وي با اعلام اينکه لايحه هدفمند کردن يارانه ها در شرايط فعلي که اقتصاد ايران در حالت رکود – تورمي قرار گرفته است ،سودي در بر ندارد خاطرنشان کرد : اجراي اين طرح مي تواند نابساماني هاي زيادي را همچون افزايش چشمگير تورم در کشور به همراه داشته باشد .
تقوي اضافه کرد : آزاد سازي نرخ بهره و واقعي کردن قيمت ها از جمله شعارهايي است که بانک جهاني و صندوق بين المللي پول سر مي دهند ، در حالي که چنين اقداماتي مناسب اقتصاد کشورهاي در حال توسعه نيست .
اين کارشناس اقتصادي تصريح کرد: قبل از اجراي چنين طرحي در کشور بايد با استفاده از سرمايه عظيمي که از طريق نفت در اختيار دولت قرار مي گيرد در بخش هاي مختلف اقتصادي سرمايه گذاري کرد و هر زمان وضعيت اقتصادي کشور در شرايط مساعدي قرار گرفت مي توان به موفقيت چنين طرح هايي اميدوار بود .
وي افزود : با سرعتي که تورم ايران در پيش گرفته ميزان درآمد مردم افزايش نمي يابد و در صورت اجراي طرح هدفمند کردن يارانه ها مردم روز به روز فقير مي شوند .

 


0

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

نماد اعتماد الکترونیکی

Telegram 1