امروز : جمعه31 فروردین 1403 | 9شوال 1445 | 19 آوریل 2024


اين پروژه از سوي شمار زيادي از شرکت‌ها حمايت مالي مي‌شود‌، براي نمونه اداره‌ي آب و برق شهر لايپزيگ يک آشپزخانه‌‌ي قديمي به همراه يک سالن غذاخوري در اختيار مسئول رستوران قرار داده است و يک اتوبوس نيز نيازمندان را به طور رايگان از مرکز شهر به سالن غذاخوري منتقل مي‌کند. به گزارش دويچه وله،بنا بر آمار رسمي دولت آلمان، 13 درصد مردم اين کشور در فقر به سر ميبرند. کساني که پول ماهانه‌ي دولت هم کفاف خرجشان را نميدهد و براي همين داوطلبان و خيران دست به کار شدهاند.
آنگليکا‌ تمايلي ندارد تا نام فاميل خودش را بگويد زيرا براي اين زن مسن آلماني خوشايند نيست که آشنايان و دوستانش متوجه شوند که او به رستوران "قلب" مي‌آيد. چيزي که باعث مي‌شود اين زن آلماني آمدنش را به اين رستوران از ديد نزديکانش مخفي کند، اين است که در اين مکان يک روز در هفته به نيازمندان و فقرا غذاي رايگان عرضه مي‌کنند.
پولي که ماهانه دولت به افرادي همچون آنگليکا مي‌دهد، در حدود 350 يورو است که اين مبلغ هنوز به پايان ماه نرسيده، ته مي‌کشد: «وقتي که من براي خريد مي‌روم‌هميشه نگاه مي‌کنم که چه چيز ارزان‌تر است و يا اينکه از تاريخ انقضاي چه محصولي گذشته، زيرا قيمت آنها اغلب چيزي در حدود 20 تا 25 سنت است. در هر حال آدم بايد مراقب باشد که چقدر پول خرج مي‌کند و دائم در فروشگاه پول‌هايش را بشمارد.»
منوي رستوران "قلب" در شهر لايپزيگ براي آنگليکا و چند صد نفر ديگري که مشتري غذاي رايگان آن محسوب مي‌شوند، تنوع خوبي به شمار مي‌آيد. تقريبا يک ساعت مانده به باز شدن سالن غذاخوري، چند نفر در مقابل در ورودي صف کشيده‌اند و وقتي هم که درها باز مي‌شوند همه بر سر يک ميز دراز مي‌نشينند.
در اين مکان تنگ و کوچک صندلي خالي به ندرت پيدا مي‌شود که اين امر البته براي سرپرست رستوران چندان عجيب نيست: «تعداد افراد زيادتر هم مي‌شود، به خصوص خانواده‌هاي بچه‌دار، بي‌خانمان‌ها و دريافت‌کنندگان خدمات دولتي و بازنشستگاني که حقوق کمي دارند و در خانه هم تنها هستند. آنها چند ساعتي اينجا مي‌نشينند و حتي براي خودشان پاتوق هم دارند که اگر غريبه‌اي را در آنجا ببيند، احتمال دارد درگيري هم به وجود بيايد.»
ايده‌ء به راه انداختن چنين پروژه‌اي در شهر لايپزيگ در اصل از فرانسه مي‌آيد. سنگ بناي اين کار را مسئولان هتل‌هاي زنجيره‌اي "ايبيس" که متعلق به کشور فرانسه است بنا نهادند. بعد از آن هم بود که افرادي داوطلب شدند تا از کمک‌هاي غذايي و مالي اهدا شده از طرف مردم و شرکت‌ها چند وعده غذاي گرم براي نيازمندان بپزند. در روزهاي جشن سال نوي ميلادي چهار هفته‌ي تمام، هر روز و در يازده ماه باقي‌مانده‌ي سال هميشه در روزهاي آخر هفته.
اين پروژه از سوي شمار زيادي از شرکت‌ها حمايت مالي مي‌شود‌، براي نمونه اداره‌ي آب و برق شهر لايپزيگ يک آشپزخانه‌‌ي قديمي به همراه يک سالن غذاخوري در اختيار مسئول رستوران قرار داده است و يک اتوبوس نيز نيازمندان را به طور رايگان از مرکز شهر به سالن غذاخوري منتقل مي‌کند.
صد نفر داوطلب به همراه 4 نفر که از سوي اداره‌ي کار استخدام شده‌اند وظيفه‌ي پخت و پز را بر عهده دارند و چند نانوايي و فروشگاه در شهر هم مواد غذايي مورد نياز را اهدا مي‌کنند. در اين بين البته نبايد مردم عادي را از قلم انداخت که برخي با اهداي مواد غذايي و برخي هم با کمک‌هاي مالي خود به ياري اين پروژه مي‌آيند.


0

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

نماد اعتماد الکترونیکی

Telegram 1