امروز : جمعه10 فروردین 1403 | 18رمضان 1445 | 29 مارس 2024


نويسنده كتاب حقيقت ناشنيده تاكيد كرد ، ريشه كن شدن فقر اقتصادي در جهان به روياي بزرگي براي سازمان هاي بزرگ اقتصادي ، سياسي و رهبران تجاري جهان تبديل شده است. به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روزنامه جاكارتا پست ، ايرن خان تصريح كرد ، كشورهاي مختلف جهان تنها به فكر گسترش تجارت آزاد ، رشد اقتصادي ، افزايش سرمايه گذاري و تكنولوژي جديد هستند و توجه چنداني به كشورهاي فقير و در حال توسعه ندارند . در واقع فقر بزرگترين بحران حقوق بشر در جهان به شمار مي رود .
وي در سال 2001 به عنوان دبير كل عفو بين الملل انتخاب شد . وي نخستين زن ، نخستين آسيايي و نخستين مسلماني بود كه به عنوان رييس بزرگترين سازمان حقوق بشر جهان انتخاب شده است . ايرن خان تا پس از حوادث تروريستي 11 سپتامبر در آمريكا رياست اين سازمان بين المللي را بر عهده داشته است .
وي در اين باره گفت ، متاسفانه مبازره با فقر اقتصادي از مباحث حقوق بشر حذف شده يا كمتر به آن توجه مي شود . خان در كتاب خود بر اين نكته تاكيد مي كند كه فقر نه تنها مهمترين مشكل اقتصادي جهان است بلكه بزرگترين بحران حقوق بشر به شمار مي رود . تعداد فقراي جهان به شدت در حال افزايش است و به تدريج از مرز 2 ميليارد نفر خواهد گذشت . فقر اقتصادي و تغييرات آب و هوايي دو چالش بزرگ قرن حاضر به شمار مي رود و كشورهاي مختلف بايد براي مقابله با اين دو چالش دست به دست بدهند .


0

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

نماد اعتماد الکترونیکی

Telegram 1