امروز : پنجشنبه06 اردیبهشت 1403 | 15شوال 1445 | 25 آوریل 2024


درحالی که تعداد دانشجویان مسلمان در دانشگاههای آمریکا افرایش می‌یابد، یک گروه از دانشجویان مسلمان هفته‌ای یک شب در زیرزمین کلیسای سنت جوزف گردهم جمع شده و به بحث درباره موضوعات متنوعی در رابطه با اسلام به ویژه رابطه اسلام با امور خیریه می‌پردازند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرنامه دانشگاه نیویورک، این بحث و گفتگوها منعکس کننده تعداد درحال افزایش منابعی است که برای دانشجویان مسلمان در دانشگاه نیویورک در دسترس قرار دارد.
در سال 2000 مرکز اسلامی دانشگاه نیویورک در اتاق کوچکی تشکیل شد اما این مرکز اکنون دارای محافل بسیاری برای دانشجویان مسلمان است و فضای بزرگتری را در اختیار دارد و هر هفته برگزاری 20 تا 30 رویداد متشکل از کلاسهای متنوع، رویدادهای اجتماعی و خدمات اجتماعی را برعهده دارد.
خالد لطیف روحانی و مدیر اجرایی این مرکز اسلامی افزایش فعالیت این مرکز اسلامی را به رشد 500 تا 600 درصدی جمعیت دانشجویان مسلمان تنها طی چند سال اخیر نسبت می دهد.
وی گفت: وقتی در مقطع لیسانس تحصیل می کردم تنها یک گروه مسئول همه چیز بود؛ اما اکنون مسائل مربوط به مسلمانان به صورت تخصصی پیگیری می شود.
ساحل کانگو به عنوان یکی از فعالان در برگزاری نشستهای " مسلمان بودن در نیویورک" اظهار داشت منابعی که مرکز اسلامی دانشگاه نیویورک به مسلمانان ارائه می کند برای دانشجویان بسیار ارزشمند است.
صبا گیل دانشجوی مطالعات خاورمیانه و مطالعات اسلامی دانشگاه نیویورک در مقایسه با جورجیا که در آن متولد و بزرگ شده است گفت: در این شهر همه می دانند که غذای حلال چیست، ما چه زمانی روزه هستیم و بسیاری از موارد دیگری که مسلمان بودن در این شهر را نسبت به برخی از مناطق آمریکا تسهیل کرده است.
این درحالی است که برخی دیگر از دانشجویان چون تارک الجیندا اظهار می دارد به رغم جمعیت قابل توجه مسلمانان در نیویورک رویکرد کلی نسبت به مسلمانان در مقایسه با شهر ویسکوزین چندان دوستانه نیست.
برگزارکنندگان محافل شبانه " مسلمان بودن در نیویورک" این محافل را با هدف یاری دانشجویان در رفع این چالش ها برگزار کرده اند.


0

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

نماد اعتماد الکترونیکی

Telegram 1