امروز : پنجشنبه06 اردیبهشت 1403 | 15شوال 1445 | 25 آوریل 2024


رستوران های خیریه در برزیل با یارانه دولتی برای مردم غذای ارزان فراهم می کنند.
دولت برزیل از دسامبر سال دو هزار میلادی تاکنون شمار زیادی رستوران های خیریه در شهرهایی با جمعیت بیش از صد هزار نفر افتتاح کرده است تا زندگی اقشار کم درآمد در این کشور را بهبود بخشد. در ایالتِ سائوپائولو نیز سی و هشت رستوران خیریه وجود دارد و دولت برزیل نیز در دوازده سال گذشته، صد و هشت میلیون دلار در این رستوران ها سرمایه گذاری کرده است. به گزارش واحد مرکزی خبر، یکی از این رستوران ها در ناحیه روئا دو ماکرو، ده سال پیش افتتاح شد. این رستوران با مساحت دویست متر مربع و پانزده کارمند، امکان سرو همزمان غذا برای صد و چهل و چهار نفر را دارد. رستوران در روزهای دوشنبه تا جمعه، هر وعده صبحانه را با قیمت بیست و چهار سنت و ناهار را با قیمت چهل و هشت سنت به مشتریان عرضه می کند. این در حالی است که هزینه واقعی ناهار حدود یک دلار و نود و دو سنت تمام می شود و سه چهارم این هزینه را دولت برزیل به صورت یارانه تقبل می کند. بعلاوه، غذا برای کودکان زیر شش سال هم رایگان است.
یکی از شهروندان برزیلی که سرگرم غذا خوردن در رستوران است، می گوید بسیاری از مردم مانند دوره گردها به چنین رستورانی نیاز دارند. غذای اینجا خوشمزه و با کیفیت است. بالاخص آنکه رستوران تحت نظارت دولت قرار دارد تا از سلامت و مغذی بودن غذا اطمینان حاصل شود.
مدیر رستوران خیریه در دو ماکرو می گوید «هر کدام از رستوران های خیریه، یک کارشناس تغذیه دارد تا کیفیت لازم در غذا تضمین شود. دولت برزیل همچنین بازرسی را مأمور نظارت بر همه رستوران ها کرده است».
برخی رستوران ها همچنین دوره های رایگان آموزش آشپزی برگزار می کنند و درباره آگهی های استخدام اطلاع رسانی می کنند. با افزایش سرمایه گذاری دولت برزیل، شماری از رستوران ها هم اینک محلی را برای انجام تکالیف مدرسه و دسترسی به اینترنت بدون سیم به کودکان فقیر اختصاص داده اند.


0

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

نماد اعتماد الکترونیکی

Telegram 1