امروز : جمعه10 فروردین 1403 | 18رمضان 1445 | 29 مارس 2024

رييس اداره توسعه و نظارت بر موسسات و مراكز غير دولتي سازمان بهزيستي گفت: هم اكنون بيش از 17 هزار مركز و يك هزار و 500 موسسه خيريه داراي مجوز و پروانه فعاليت از بهزيستي در سطح كشور فعاليت دارند.
به گزارش خبرنگار ايرنا، محمد حسن خيرخواه روز چهارشنبه در جمع روساي مشاركتها، اشتغال و مراكز غير دولتي بهزيستي 11 استان كشور در سنندج، اين مراكز را شامل مراكز نگهداري معلولان و كودكان بي سرپرست به تفكيك جنسيت براي كودكان و نوجوانان و بزرگسالان و نيز مهدهاي كودك شهري و روستايي و موسسات خيريه و نيكوكاري عنوان كرد.
وي گفت: سازمان بهزيستي با جديت تمام بر كليه مراكز غير دولتي تحت پوشش نظارت كامل داشته و استان ها نيز وظيفه دارند تخلفات موسسات را به ستاد سازمان بهزيستي كشور منعكس نمايند.
وي تصريح كرد: در صورت مشاهده تخلف، پس از بررسي موضوع در كميسيون هاي ويژه نسبت به ابطال مجوز اقدام خواهد شد.
رييس اداره توسعه و نظارت بر موسسات و مراكز غير دولتي بهزيستي كشور در ادامه گفت: اعطاي كمك، تسهيلات و نيز يارانه مراكز بر اساس نوع و نحوه و ميزان فعاليت پس از بررسي و تهيه گزارش هاي مكرر پرداخت مي شود.
سرپرست اداره كل بهزيستي كردستان در ادامه اين گردهمايي، هدف از برگزاري اين گردهمايي را تبادل نظر در خصوص اصلاحيه آيين نامه داخلي ماده 26 بخشي از قانون و مقررات دولت در خصوص فعاليتهاي بهزيستي عنوان كرد.
سيد صباح قريشي ‌با اشاره به اهميت اين گردهمايي سه روزه كه در سالن اجتماعات اداره كل برگزار شد، افزود: از جمله دستاوردهاي اين جلسه، نياز سنجي تمامي استان هاي شركت كننده با توجه به جمعيت جامعه هدف مي باشد كه بر اساس آن برنامه ريزي خواهد شد.
وي جمع آوري و طبقه بندي اطلاعات مورد نياز به منظور اجراي برنامه هاي آينده را مهم توصيف نمود و اظهار داشت: حوزه هاي مشاركت ها، اشتغال و مراكز غير دولتي موظفند هر گونه نواقص دستورالعمل ها را به همراه پيشنهاد و نظرات خود كتباً بمنظور بررسي در كميسيون عالي نظارت ارسال نمايند.

 


0

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

نماد اعتماد الکترونیکی

Telegram 1